Leerlingen stabiel functionerend op het niveau van een lichte of matige verstandelijke beperking “zeer moeilijk lerende leerlingen (ZML)”, mogelijk in combinatie met gedragsproblemen.
Leerlingen met stabiel beperkte somatische ontwikkelings- mogelijkheden en normale cognitieve ontwikkelingsmogelijkheden. “Langdurig zieke leerlingen”
Leerlingen met beperkte motorische ontwikkelingsmogelijkheden en normale cognitieve ontwikkelingsmogelijkheden “Motorische beperkte leerlingen”.
Niet-Nederlandse leerling gevlucht uit onveilig herkomstland stabiel functionerend op het niveau van een lichte of matig verstandelijke beperking “vluchteling en zeer moeilijk lerende leerling (ZML)”
Leerlingen met beperkte motorische ontwikkelingsmogelijkheden en matig tot moeilijk lerende cognitieve ontwikkelingsmogelijkheden “Motorisch en cognitief beperkte leerlingen.”
Leerlingen met ernstig beperkte motorische ontwikkelingsmogelijkheden en normale cognitieve ontwikkelingsmogelijkheden “Ernstig motorische beperkte leerlingen.”
Leerlingen met voorliggende ASS problematiek en functionerend op een licht of matig verstandelijk beperkt niveau (‘auti-ZML’)
Leerlingen met ernstig beperkte motorische ontwikkelingsmogelijkheden en matig tot moeilijk lerende cognitieve ontwikkelingsmogelijkheden “Meervoudig beperkte leerlingen.”
Leerlingen met voorliggende zeer ernstige gedragsproblematiek als gevolg van psychiatrische stoornissen en functionerend op een licht of matig verstandelijk beperkt niveau (´ZMOLK´, EMB-C, OZA-leerlingen);
Leerlingen met ernstig beperkte motorische ontwikkelingsmogelijkheden en matig tot ernstig beperkte cognitieve ontwikkelingsmogelijkheden “Ernstig meervoudig beperkte leerlingen.” EMB-B
Leerlingen met ernstig beperkte cognitieve mogelijkheden. “Ernstig cognitief beperkte leerlingen.” EMB-A.